Live Life Living - track by track guide

27. června 2014 v 17:55 |  Recension, Articles

Elliotovo páté album vychází přesně za 10 dní, a proto jsme si pro vás připravili překlad rozhovoru pro Mirror.co.uk, ve kterém Example rozebírá skladbu po skladbě. Jedná se o velmi zajímavý článek, ve kterém je zpěvák maximálně otevřený. Přiznal, že většina textů je o Erin, ale také o kamarádovi, který spáchal sebevraždu. Také zde zmiňuje, že jako další single by chtěl zamilovanou baladu Seen You.
přeložila Greenda


Daná Examplova záliba ve tvorbě dobré hudby - nečisté rapové tracky plné neuznání, energické electro popové melodie, temná a zadumaná taneční muzika - jenom tohle se zdá být to pravé, co zamíří na jeho páté album Live Life Living. Setkali jsme se s ním, abychom si popovídali, jak jeho nová nahrávka vlastně zní.

Example (pravým jménem Elliot Gleave, přesto se nám ho v jednom bodě rozhovoru podařilo nazvat 'El', aniž by se rozezněl alarm, což je dobře) byl víc než šťastný, když s námi mluvil o veškerých vstupech a výstupech vložené do nové nahrávky od nahrávání v prosluněné LA po psaní songů o jeho nádherné ženě Erin, aby se vyhnul očividnému úskalí neznít až příliš jako Adele.

Live Life Living je energická pocta rave kultuře devadesátých let, která se ohlíží na obrovské momenty v tehdejší taneční muzice při pobytu v přítomnosti.

Zde je jeho průvodce track za trackem nového alba:

Next Year

"Tohle jsem napsal v době, kdy jsem pobýval v Beverley Hills s Stuartem Pricem, který produkoval nějaké tracky na albu. Skladba je o mých kámoších, kteří celý rok tvrdě pracují, pak se těší na svůj velký víkend na Ibize nebo na víkend strávený na V Festivalu. Když se odreagují na těchto velkých požitkářských akcí, zapomenou na svět. To je to, co čem je tento track.

Je to o tom být tady příští rok ve stejnou dobu. Je to jako rituál. V tomhle synthu jsem chtěl směřovat k Chemical Brothers a možná taky trochu k Oasis. Lidi to můžou slyšet v mém hlase, protože zní trošku jako Gallager. Z tohoto alba se vám nepostaví vlasy, je o létě, párties a devadesátkách. Tenhle song tohle všechno shrnuje."


Kids Again

"Tohle bylo vydáno jako single. Když jsem ho psal, přemýšlel jsem nad světovými teenagery chodící se bavit, říkajíc, že můžou být čímkoliv, čím chtějí. Je to taky o tom, jak se můžete díky partnerovi cítit zase mladí. Je to jenom track, který je čistě EDM - má to jakýsi Calvin Harris/Avicii zvuk, myslím. Přehrával jsem ho svému 17letému bratranci, ale ani jemu, ani jeho kámošům se nelíbil. Řekl, že nechce oslavovat dětství, chce mít 21 nebo být dostatnečně starý na to, aby si koupil drink."

One More Day

"Produkoval jsem ho s Alexem Smithem; s chlápkem, se kterým jsem psal Chasing The Sun pro The Wanted. Na začátku jsem se pokoušel napsat song z dívčího pohledu, možná pro Cheryl Cole, nebo někoho takového, ale v konečné verzi to nemělo ten samý text, jenom klavírní riff. A pak když jsem si tento song zamiloval, rozhodl jsem se, že ho chci pro sebe, takže jsem změnili slova, aby byla z úhlu pohledu chlápka a pak jsem udělal song o tom, jak jsem potkal Erin. Měli jsme společnou romantickou noc "noc vášně", ale pak jsem musel opustit Austrálii a vrátit se do UK, a neviděl jsem ji asi pět týdnů. Pak jsem se s ní viděl pár týdnů a pak jsem ji neviděl měsíc. Byla v Sydney.

A když uslyšíte slova, všechno začíná dávat smysl. V rapové vložce je 'Teď musím opustit zemi/Zažádat o vízum.' Zní to dost jako rané devadesátky. O tamty house momenty nás ošidily boybandy. Museli jsme být opatrní, abychom se nedostali na území Take That."

Ten Million People

"Tento song byl v podstatě inspirovaný old school pařmenem, kterého jsem jednou viděl v dokumentu. Ten chlápek byl zpovídán na nelegální party ve skladu. Byl to námořník.

A ten chlápek v dokumentu říká: "Takže vy jste tady na nelegální party, o čem všem to je?" a námořník pokračoval: "Jo, je to prostě všechno o lásce a extázi" a reportér navázal: "No určitě je to o tom brzkém konci?" a ten chlápek řekl něco jako: "Podívej kámo, deset milionů lidí se nemůže mýlit", když jsem to uslyšel, pomyslel jsem si, sakra to je úžasné! A pak ten song vypadá takhle: "Jak by to vypadalo, kdybych tady v byl roce 1992?" a další slova v songu: "Zavři nás dole a my přejdem do jiného města", což bylo taky v tom programu. Díky nějakému nahodilému námořníkovi, kterému je dnes pravděpodobně 53. Pomohl mi s inspirací pro song."

Only Human

"Produkoval ho můj basák Sheldrake. Andy u mě hraje na basu sedm let a taky byl mým svědkem na svatbě. Ušel dlouhou cestu! Chtěl jsem udělat song, při kterém by každý na koncertě mohl dát ruce nahoru nebo vzít své kámoše kolem ramen a prostě... pustit. Je to jeden z těch textů. 'Protože jsem jenom člověk', jakože akceptujte mě pro to, kdo jsem. Pokud svět dospěje do svého konce, stejně jako ohromná povodeň. Budete pak chtít být na festivalu nebo ne? Tohle je můj oblíbený track na albu."

Seen You

"Měli jsme deset verzí tohoto songu. Electro, disco, french house a jeden, který zněl jako trance. Finální verze je inspirovaná Babym D, který udělal Let Me Be Your Fantasy a když v tom uslyšíte piáno, můžete ho v tom opravdu slyšet. V podstatě je o Erin. "Neviděl jsem nic, dokud jsem nespatřil tebe." A ten způsob, jakým jsem psal o lásce v tomto songu, bylo jako psaní o droze - jako s extází otvíráš oči všem láskám na světě. Což je něco, o čem píše hodně lidí. Láska jako droga, návyková, neodolatelná; úžasná, ale bolestivá. Chci tohle jako další single."

Can't Face The World Alone

"Tohle je rovněž o Erin. Takže jedním ze střetů zájmu na tomto albu bylo oslavit a vzdát hold party kultuře devadesátých let a všem subkulturám s nimi spojenými. Můžete je slyšet v jiných skladbách, samplech, beatech, riffech. Ale tento track připomíná možná devádesátky nejmíň, protože jeho produkce byla docela moderní. Je to samozřejmě song o tom, že jsem byl ztracený předtím, než jsem potkal Erin a teď jsem na o moc lepším místě. Když přichází druhý refrén, jedná se čistě o směřování k Oasis. "Nežij svůj život v nejistotěěěě, Někdo tady venku teď čekááá, prolom too, postav se znovaaaa," textem to připomíná sentiment Champagne Supernovy. Je to dobrá linka, se kterou si můžete vyřvat hlasivky. Zpívat si to hodně dlouho."

Live Life Living

"Hledal jsem jméno pro album a přemýšlel jsem nad Only Human, ale to mi připomínalo někoho, kdo prostě vyhrál X Factor, nebo něco. "James Arthur: Only Human" víte, co tím myslím? Hodlal jsem to nazvat Take Me As I Am, ale to se mi zdálo poněkud optimistické.

Možná je tohle typ věci, kterou jsem měl vydat na třetím albu, ale ne teď. Live Life Living je pravý typ zprávy, ke shrnutí alba jako celku. Zní to dobře, poselství je dobré, zkoušel jsem najít titul alba pro něco. Původně mi Live Life Living připadal jako jazykolam, protože celá věta je 'Nemůžu žít životní žití bez tebe', ale líbila se mi ta tři slova společně, i když můj manažer myslel, že to znělo jako kampaň pro Pepsi Max."

All The Wrong Places

"Tohle byl první track z alba, který jsme vyhotovili. Zpětně v únoru 2013, když jsem stále vydával songy z posledního alba. Tohle je velký, tvrdý, euforický song. Slova jsou taky opravdu silná, ale pravděpodobně se tento song podobá songům všem ostatním jen minimálně. Většina songů je vystavena na verši/refrénu/verši/středu/je tam trochu rapu. Vypráví příběh.

Ale tento song opravdu příběh nevypráví. Pokud se podíváte na text, je zde asi šestnáct řádků, neznamenají nic. Myslím, že je to jeden z největších live songů, dostane do varu. Dělal jsem ho nějaký týden v Německu a lidi totálně bláznili."

Take Me As I Am

"Hodně rádi ho hrajeme. Pro kapelu je nejlepší, protože je tam kytara, bubny, basa a piáno. Klíčovou věcí byla touha začít song jako baladu při klavíru a já vlastně napsal klavírní bit, který můžete na začátku slyšet. A pak to přechází do trance tech výstavby, a pak je tady ten náhlý, agresivní zvrat. Můžete mít tohle jemné piano a lidi to určitě nepochytají, protože vás hned napadne: "Tohle je nějaký podělaný cover od Adele?" A pak v půlce songu to zní jako Laidback Luke a pak to propukne a vy jste jak opaření."

At Night

"Když jsme tohle dělali v LA, chtěl jsem napsat song, kterým bych mohl otevřít své vystoupení v Glastonbury. Takže tohle je opravdová odpalovací rampa na začátek a pak [se objeví dun dun dun, dun dun] je to trochu skoro jako Orbital, pak je tam ten hluboký vokál. V podstatě je to o přebývání v něčí mysli, abychom viděli, kde kdo chodí v noci. Představte si, pokud byste mohli vidět do něcí hlavy, o čem přemýšlejí, co dělají. Co každý provádí na festivalu, to je to, o čem jsem přemýšlel. Ještě jsme ho živě nedělali. Myslím, že ho předvedeme později v tomto roce."

Longest Goodbye

"Uzavírá album. Je to o mém kamarádovi, který se vydal špatnou cestou a nakonec si vzal život. Když uslyšíte slova, budou vám dávat smysl. Pokoušel jsem se pochopit, co se může odehrávat v něčí hlavě, když se naposledy prochází před tím, než si vezme život. Můj kamarád byl pod velkým tlakem a byl to úžasný chlápek. Trávil celý svůj život tím, že dělal lidi šťastnými, ale bylo to na něj moc. Představte si, že máte 15 lidí, kteří se na vás spoléhají. Svou matku, bratry, sestry a své děti. Nakonec je to konec, opravdu. Inspirace pochází od Massive Attack, Aphex Twin. Tímto mu skládám poctu a příhodně se tak uzavírá album. Jeho rodina řekla, že song opravdu milují, což pro mě znamená strašně moc."
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Mathew Mathew | Web | 28. června 2014 v 17:30 | Reagovat

Ahoj,
malé info o mojom blogu:

http://christina-aguilera.blog.cz/1406/oznam-pre-affiliates

2 Mathew Mathew | Web | 28. června 2014 v 17:30 | Reagovat

Ahoj,
malé info o mojom blogu:

http://christina-aguilera.blog.cz/1406/oznam-pre-affiliates

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama